۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

به یاد مجاهد شهید مسعود ایزدخواه کرمانی ومجاهد شهید معصومه عضدانلو





مشخصات مجاهد  شهید مسعود (تیمور) ایزدخواه کرمانی

 تحصيل: لیسانس مدیریت

سن: 32

محل شهادت: تهران

زمان شهادت: 1361

سحرگاه 13 فروردين سال 61 از اين دست بود. دژخيمان رژيم آخوندی در اين روز وحشيانه به پايگاه مجاهدين شهيد مسعود ايزدخواه كرمانی و معصومه عضدانلو (همسر مجاهد شهيد مسعود ايزدخواه)حمله كردند. اين دو مجاهد دلاور تا آخرين گلوله ايستادگی كردند و مقاومتی قهرمانانه از خود نشان دادند.
اما سرانجام مسعود در اين درگيری نابرابر به شهادت رسيد و معصومه مجروح و بی هوش شد و در حال اغما به شكنجه گاه برده شد .
مجاهد شهيد مسعود ايزدخواه كرمانی در سال 1329 در خانواده ای نسبتاً مرفه در تهران به دنيا آمد. او تنها پسر خانواده بود. مسعود پس از پشت سر گذاشتن تحصيلات ابتدائي و متوسطه وارد دانشكده علوم ارتباطات اجتماعی شد. در  دانشگاه، در فعاليتهای صنفی– سياسی دانشجويی بطور فعال شركت كرد.
مسعود به خاطر برخوردهای صميمانه اش و برخورداری از توان بالای مديريت خيلي زود بين هم دانشگاهی هاش جا باز كرد و محبوب همه شد. او از هيچ كمكی به ديگران فروگذار نميكرد و مسئله حل كنی اش معروف بود. همه اونو به عنوان يه دانشجوی فعال ميشناختنش و درادامه همين فعاليتها بود كه وارد مسائل سياسی شد.
شروع فعاليتهای مسعود همزمان با اوايل مبارزه  مسلحانه سازمانهای پيشتاز انقلابی بود. زندگی انقلابی مسعود با مطالعه  كتب و آثار مجاهدين خلق ايران آغاز گرديد و سپس با تني چند از دوستان مبارزش و از جمله مجاهد شهيد فرمانده محمد مقدم فعاليتهای انقلابی خود را حول تبليغ و ترويج اهداف انقلابی مجاهدين خلق متمركز نمود.
بعد ازآزادی از زندان مسعودايزدخواه توانست با سازمان ارتباط بگيرد و پس از آن مسئوليتهای مختلفی را عهده دار شد.


در دوره مبارزه  سياسی، در بخش حفاظت تحت فرماندهی مجاهد شهيد حسين ذوالفقاری, مسئوليت حفاظت برخی از اعضای مركزيت سازمان رو به عهده گرفت. سپس به خاطر توانايی و شايستگی ای كه از خودش نشون داد خيلی زود به عنوان يكی از اعضای تيم حفاظت سردار كبير خلق موسی خيابانی انتخاب شد. مجاهدی هوشيار و جسور بود كه برای حل مشكلات و تضادها پيشتاز ميشد. شرزه ای بی باك با چشم اندازی تا كرانه جامعه  بی طبقه  توحيدی كه چون رعد در شبی تيره ميغريد!
مسعود ايزدخواه از اوايل فروردين تا مرداد ماه 60 در واحد حفاظت مسعود رجوي انجام وظيفه نمود. از آنجا كه مسعود مدتها از نزديك با سردار خيابانی گذرانده بود و صلاحيتهای انقلابی و ويژگيهای انسانی او را به چشم ديده بود, از شهادت اين فرمانده كبير اندوهی عميق و كينه ای آتشين نسبت به قاتلان او، عوامل پست آخوندي پيدا كرده بود كه او را در انجام مأموريتهای انقلابی به مجاهدی جسور و رزم آوری بی باک  تبديل كرده بود.
بيش از دو ماه از شهادت سردار نگذشته بود كه مسعود نيز پس از چند ساعت نبرد نابرابر با پاسداران و مزدوران خمينی، به شهادت رسيد.


با ما در كانال تلگرام #پيشتازان راه #آزادي همراه باشيد
Telegram.me/shahidanAzadi
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر