۱۳۹۶ مرداد ۸, یکشنبه

مشخصات مجاهد شهید آزاده طبیب


مشخصات مجاهد  شهید آزاده طبیب
محل تولد: تهران
تحصيل: دیپلم
سن: 23
محل شهادت: تهران
زمان شهادت: 1367
مجاهد شهید آزاده طبیب
 «مجاهد شهید آزاده طبیب وقتی در سال 63به اتفاق خواهرانش دستگیر شد، او را به شعبه 7بازجویی بردند. آن جا زیر شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت. بر اثر این شکنجه‌ها تمام بدنش آسیب دید و جایی سالم برای او نماند. کلیه‌هایش عفونی شد، چشمهایش ضربه خورد و شنواییش کاهش یافت. یکی از سیمهای کابل در گوشت کف پایش مانده و عفونت پیدا کرده بود. با وجود این چون روی او حساس بودند اجازه نمی‌دادند جهت مداوا نزد دکترهای خارج از زندان برده شود. بیماریهایش داخل زندان قابل مداوا نبود. از رانش پوست برداشته و به کف پایش پیوند زده بودند. اما آزاده قهرمان به‌رغم این همه شکنجه و درد و بدن زخمی و نیمه‌جان و باند‌پیچی شده همواره لبخند می‌زد و به همه روحیه می‌داد. شبها از صدای سرفه‌هایش از خواب بیدار می‌شدیم. بیماریش به‌خاطر شرایط بد زندان مزمن شده بود. خیلی مراقب بود که کسی بیدار نشود، ولی وقتی سرفه‌هایش شروع می‌شد، دیگر کاری نمی‌توانست بکند. آزاده انسان فداکار و با عاطفه یی بود و دارای روابط گسترده‌یی با زندانیان بود و به‌همه آنها عشق می‌ورزید.
 هر موقع او را می‌دیدی با خوشرویی و خنده سلام می‌کرد. با وجود این که دائماً زیر شکنجه و بازجویی و در معرض فرستاده شدن به انفرادی بود توانسته بود به تنهایی چندین زبان را یاد بگیرد. او به خوبی و با تسلط انگلیسی، فرانسه، اسپرانتو، ترکی، آلمانی، و عربی را حرف می‌زد.
روزی که نامش جزو لیست اعدامی‌ها مشخص شد، تا آخرین لحظات مشغول یادگیری یکی از سرودهای سازمان از مجاهد قهرمان اشرف فدایی (که بعد او را هم به‌شهادت رساندند) بود». 
#دادخواهی67
#نه_به_اعدام
#اعدام
#تابستان۶۷
#قتل_عام۶۷
#خاوران
#آذربایجان #تبریز #همدان #اندیمشک #بوکان #سنندج #ارومیه #اردبیل #بوشهر #تهران #قزوین #اصفحان #ایران #کردستان #نیشابور #قتلعام  #ایران  #جنبش_دادخواهی #ایران #اعدام #زندانی_سیاسی #حقوق_بشر #مریم_رجوی  #خوزستان  #شیراز #اهواز #tehran  #مقاومت #مجاهدین #ایران #مسعودرجوی
با ما درکانال جدید پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
 https://t.me/shahidanAzadai96
@elhamazarpor

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر