۱۳۹۸ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

مجاهد شهید رسول جافری


مشخصات مجاهد شهید رسول جافری

محل تولد: کرج
شغل: ديپلم
سن: ۲۷
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

رسول جافری فعالانه در تظاهرات و قیام ضدسلطنتی شرکت داشت. از فردای ۲۲بهمن فعالیت خود را در رابطه با مجاهدین آغاز کرد. او ابتدا به صورت نیمه وقت در کار تبلیغی، پخش اطلاعیه و توزیع نشریه و نیز شرکت در گردهماییها و تظاهرات وارد فعالیت شد.
در سال۵۸، به فعالیت تمام وقت و حرفه ای در ارتباط با سازمان پرداخت. تا اواخر سال۵۹، در بخشهای محلات و دانش‌آموزی فعالیت می‌کرد.
پس از آغاز مقاومت انقلابی، به زندگی مخفی روی آورد. در سال ۶۲، از کشور خارج و در فروردین۶۳، به منطقه اعزام شد. در نامه ای به سازمان نوشت:
«...تقاضای جنگیدن در گروهانهای رزمی مجاهدین خلق را دارم و به این منظور آمادگی کامل جسمی و روحی خود را جهت مبارزه در خط مقدم جبهه و شرایط ویژه آن اعلام می دارم.
با تاکید بر این که موارد بالا را آگاهانه و با اختیار کامل بیان می کنم، از سازمان مجاهدین تقاضا می نمایم که مرا جهت پیوستن به جبهه نبرد یاری نماید...».
با حضور در میان رزمندگان و گرفتن سلاح، نسبت به آموزشهای نظامی مشتاق بود و به فراگیری آن پرداخت. با تشکیل ارتش آزادیبخش، او نیز به یکانهای رزمی ارتش راه یافت. در فروغ جاویدان با شور بسیار به صحنه نبرد شتافت، قهرمانانه جنگید و سرانجام به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد و پس از نبردی حماسی به شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر