۱۳۹۹ اردیبهشت ۱, دوشنبه

مجاهد شهید لیلا یحیوی


مشخصات مجاهد شهید لیلا یحیوی

محل تولد: تهران
سن: ۳۶
تحصیلات: دانشجوی ادبیات فارسی 
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

لیلا یحیوی در سال۵۴ در دانشگاه با عده‌یی از هواداران مجاهدین آشنا شد. پس از پیروزی قیام در تظاهرات و میتینگها شرکت می‌کرد. خانه، امکانات و کمک مالی در اختیار مجاهدین می‌گذاشت. در سال۶۱ با دستگیری اقوامش، ارتباط او با سازمان قطع شد. برای ادامهٌ فعالیت و وصل به سازمان در سال۶۴ به منطقه رفت. جدیت در انجام کارها، دلسوزی، پشتکار و مهربانی از ویژگیهای برجستهٌ لیلا بود. پس از تأسیس ارتش آزادیبخش در گردانهای رزمی سازماندهی شد و در چند عملیات شرکت کرد. شب قبل از عملیات فروغ جاویدان مانند دیگر مادران، با دو دختر خردسالش خداحافظی کرد.
سالها پیش از آن به‌هنگام ورود به منطقه، این زن انقلابی مجاهد خلق در اوج عواطف انقلابیش نوشته بود: «…‌پیوند قلبی، عاطفی و جسمی و روحی خودم را نسبت به سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران آغاز می‌کنم و مشیت و مصلحت خود و فرزندانم را به دست پرتوان سازمانم می‌سپارم و در راه به‌ثمر رساندن هدفهای آن از هیچ‌گونه فداکاری و ایثار سر و جان دریغ نخواهم ورزید. باشد تا روزی در عمل گفتهٌ خود را به اثبات رسانم و آن روز قطعاً روز سعادت و روز آمرزیدگی من خواهد بود». گزارش ‌ـ‌ ۴مرداد۶۴ 
درست سه سال بعد، در جریان حماسهٌ کبیرفروغ جاویدان، او به عهد خود وفا کرد و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. پیکر پاک شهید لیلا یحیوی در خاکپای سرور شهیدان، حسین بن‌علی(ع) ‌در کربلا به خاک سپرده شد. دو برادر او، مجاهدین شهید محمدحسن و محسن یحیوی در سالهای ۶۰ و ۶۳ به‌دست دژخیمان خمینی تیرباران شدند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر