۱۳۹۹ تیر ۳۰, دوشنبه

مجاهد شهید شهناز علیقلی


مشخصات مجاهد شهید شهناز علیقلی

محل تولد: تهران
سن: ۲۶
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

«…‌من شهناز علیقلی از سال۵۸ هوادار سازمان شدم و به فعالیت پرداختم.  در روز ۱۲شهریور۶۰ دستگیر و به زندان منتقل شدم. در روز ۱۲اسفند۶۴ پس از گذشت ۴سال ونیم از زندان آزاد شدم. از اولین روزهای آزادیم برای وصل به سازمان تلاش کردم تا این‌که در ۷خرداد۶۶ توانستم به خارج رفته و به سازمان وصل شوم…».
مجاهد شهید شهناز علیقلی پس از وصل ارتباطش طی نامه‌ای نوشت: «…‌از سازمان مجاهدین خلق ایران تقاضامندم که مرا به نوار مرزی ایران و عراق بفرستد تا بتوانم هم‌چون دیگر رزمندگان مجاهد خلق به‌عنوان یک عنصر انقلابی علیه خمینی دجال و سفاک و خون‌آشام، بجنگم و به ندای رهبران عقیدتیم مسعود و مریم لبیک بگویم. و با نثار خون خودم بتوانم در پیشبرد انقلاب مردم ایران و خلق در‌زنجیرمان گامی هر چند ناچیز بردارم. می‌خواهم که در خط مقدم جبههٌ جنگ با خمینی خون‌آشام همراه با دیگر براداران و خواهران همرزمم به نبرد برخیزم تا آزادی مردم ایران هر‌چه زودتر به تحقق بپیوندد…‌».
تقاضانامه ‌ـ‌ ۳۰خرداد۶۶
یک سال بعد شهناز دلیر به همراه دیگر خواهران و برادران مجاهدش درعملیات فروغ جاویدان شرکت کرد. سه روز پیاپی در صحنه‌های مختلف نبرد قهرمانانه جنگید. سرانجام روز پنجشنبه در کمین سیاهخور به‌شهادت رسید و خون پاکش گواه سوگندش برای آزادی مردم ایران شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر