۱۳۹۴ مهر ۲۳, پنجشنبه

مجاهد شهيد مسعود خستو


مشخصات مجاهد شهید مسعود علائی خستو
محل تولد: تهران
سن: 25
محل شهادت: کرج
زمان شهادت: 1367

يادي از سرو ايستاده و پايدار مسعود خستو از سربداران 67
مسعود نوه دختري پدر طالقاني بود. به همين دليل مورد كينه شكنجه گران زندان قزلحصار قرار داشت و خيلي زيرضرب رژيم بود و توهينهاي زيادي به او ميكردند.
او 16ساله بود كه به جرم هواداري از سازمان در سال 60 دستگير و به 11سال زندان محكوم شد. عليرغم سن كمش در مدت هفت سالي كه زنداني بود مدت دو يا سه سال را در انفرادي به سر برد و در سال 61 در زندان قزلحصار حدود سه ماه را در محلي بنام قرنطينه كه معروف به گاوداني بود سپري كرد ولي عليرغم همه اينها بسيار مقاوم بود.
او هميشه در سلام كردن پيشقدم بود. در موضعگيري در برابر جلادان هميشه در صف اول مي ايستاد.
مخصوصاً حاجي رحماني جلاد (رئيس زندان قزلحصار) خيلي مسعود را اذيت ميكرد. يكبار در زندان موردي پيش آمده بود و ربطي هم به مسعود نداشت اما حاج رحماني هميشه دنبال بهانه اي بود تا مسعود را شكنجه و آزار دهد. به همين دليل او را زير ضربات مشت و لگد گرفته بود، ميگفت پدر سوخته فكر ميكردي جد و آبادت سر كار مي آيند و تو ميتواني هر غلطي بكني؟
اما مسعود خم به ابرو نمي آورد و محكم و استوارتر از قبل حتي باعث روحيه دادن به ديگران ميشد. وقتي پيام انقلاب ايدئولوژيك را شنيد مدافع سرسخت آن شد و در برابر هركسي (حتي كساني كه به ملاقاتش مي آمدند و حرفي ميزدند كه ناشي از عدم دركشان از انقلاب ايدئولوژيك بود)، قاطعانه به دفاع جانانه از انقلاب ميپرداخت.
مسعود قهرمان در روز10مرداد67 در گوهردشت مجدداً به دادگاه رفت، سپس او را همراه تعداد زيادي از بچه هاي ديگر براي اعدام بردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر