۱۳۹۴ آبان ۱۷, یکشنبه

نگاهی به زندگی انقلابی مجاهد شهید حسن توفیق‌جو - پرخروش، همیشه در اوج


«... باید تمام‌عیار فدا بود، یعنی کسی که خودش رو کاملاً وقف کرده، کسی که خودش رو وسط آتیش انداخته و همه چیز رو به جون خریده و اینه که به نظر من موندگاره و آینده رو همین میسازه...
بخشهایی از یک مصاحبه مجاهد قهرمان، حسن توفیق‌جو: «... من حسن توفیق‌جو... در سال 1349 در تهران به دنیا آمدم. پدرم کارمند بانک و مادرم معلم بود.
در پاییز 1366 برای ادامه تحصیل، به آلمان رفتم. پس از مدتی از طریق یکی از دوستام با سازمان آشنا شدم. او از من خواست به پایگاه فرانکفورت برم. من هم رفتم. اول از روی کنجکاوی بود؛ اما در همون اولین برخورد، اونقدر جذب سازمان شدم که به‌طور تمام وقت، کارم رو با سازمان شروع کردم»....

دیگر سودای ادامه تحصیل و رسیدن به یک زندگی راحت و مرفه در خارج کشور، حسن را راضی نمی‌کرد. از این‌رو با اصرار فراوان، خواستار پیوستن به ارتش‌ آزادیبخش ملی ایران شد و سرانجام، در اسفند 1368، به آرزوی خود رسید و لباس ارتش‌آزادیبخش را بر تن کرد.

او در نقشه مسیری که در مرداد 1391 رسم کرد، نوشت: «... 22سال پیش وقتی در این راه قدم گذاشتم و به ارتش‌آزادیبخش ملی ایران پیوستم، با آگاهی کامل نسبت به همه خطرها و سختی‌های این مسیر، با خودم و خدای خودم و رهبر و مردمم عهد بستم که اگر این راه 100سال هم طول بکشد، تا آخرش هستم»...

دستنوشته‌هایی که از مجاهد قهرمان حسن توفیق‌جو باقی است، تماماً نقشه مسیر عبور صادقانه و پاکبازانه او را از تمامی سختیها، فشارها، حملات و توطئه‌ها به‌ویژه در دوران 12ساله پایداری پرشکوه ترسیم می‌کند. همان راهی که او در نهایت مسئولیت‌پذیری، با سرفرازی تمام طی کرد:
مرداد 1390: «... این رژیم از دست ما هیچ گریزی ندارد و تا سپردن آن به زباله‌دان تاریخ و آزاد کردن مردم ایران، کوتاه نخواهیم آمد»....

4آذر 1391: «... هیهات مناالذله، تا دست ظلم بر سر ملت ایران هست و تا این رژیم فاسد و ضدبشری حاکم است، دست از جهاد و مبارزه علیه آن برنخواهم داشت و همه سختی‌های این راه را به جان می‌خرم»....

نقشه مسیر سال 1392: «... در شرایطی که ارتجاع و استعمار... از هر سو بر سازمان پیشتاز و رهبری کننده جنبش آزادیخواهانه مردم ایران می‌تازند... تا ما مجبور به‌سرخم کردن شویم، لیبرتی را به رزمگاهی در مصاف با همه دشمنان ملت ایران می‌کنیم»....

نقشه مسیر سال 1393: «... به دشمن زبون می‌گوییم، با سواره و پیاده‌ات، با همه توانت بر همین مجاهدین به ظاهر بی‌سلاح بتاز، تا ببینیم فتح و پیروزی از آن کیست»....

سرانجام حسن توفیق‌جو، این مجاهد قهرمان، در روز 7آبان همراه با 23قهرمان دیگر اشرفی، به ‌جاودانه‌فروغهای آزادی ایران پیوست تا الهام‌بخش جوانان میهن در رویارویی با رژیم پر جنایت ولایت باشد. درود بر حسن، روزی كه ‌زاده شد، روزی که لباس شرف در ارتش آزادی به‌تن کرد و روزی که در رزمگاه لیبرتی به‌سوی رفیق اعلی پرواز کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر