۱۳۹۵ مهر ۱۳, سه‌شنبه

مجاهد شهید رضا فلانیک



مشخصات مجاهد شهید رضا فلانیک
محل تولد: تهران


 تحصيل: متخصص برق
سن: 29
محل شهادت: کرج
زمان شهادت: 1367

خاطره ایی از مجاهد شهید سربدار رضا فلانیک
یکی از هم بندی های این مجاهد شهید می گوید: من با رضا سال 60 در یک بند بودیم تقریبا از سال 63 از هم جدا شدیم ومن دیگر او را ندیدم. رضا یک بار آزاد، ومجدد دستگیرشده بود. از زندان اوین به رجایی شهرآمده بود.
در راهرو مرگ نشسته بودم روز 12 مرداد سال 67 بود. چشم بند داشتم به یک باره متوجه صدایی آشنا شدم که در یک متری من نشسته بود. از صدا تشخیص داد که رضا فلاینک است . یکی از بچه های بند 4 هم اورا با اسمی که فقط زندانیان بند 4 می دانستند صدا کرد . دیگر مطمئن شدم که رضا است. گفتم  رضا تویی گفت بله توکی هستی ومن هم خودم را معرفی کردم. از من پرسید چه خبره؟ بهش گفتم من هم دقیق نمی دونم ولی حدس می زنم که یا همه را آزاد می کنند، یا همه را می کشند، تمامی کسانی که در سالن مرگ نشسته بودیم ولی این ذهنیت را داشتیم که می خواهند آزاد کنند چون هیئتی که آمده بود اسم خودش را هیئت عفو گذاشته بود واز اونجا بود که به هیئت مرگ تبدیل شد. همه ما از اخبار بیرون زندان بی اطلاع بودیم اونها می گفتند ما از طرف امام آمدیم می خواهیم همه را عفو کنیم !!!!! در همین گفتگو با رضا بودم که رئیسی من را صدا کرد وقتی برگشتم رضا دیگه نبود . وهرگز بر نگشت .بله اعدامش کرده بودند . بچه ها را در دسته های 15 نفره صدا می کردند ومی بردند برای اعدام .
 ناصریان که همان محمد مقیسه ایی است قبلا سربازجوی شعبه 3 زندان اوین بود، سپس دادیار زندان شده بود ویکی از نفرات اصلی در هیئت مرگ بود او حکم اعدام تمام زندانیان گوهردشت را صادر کرده بود.

مااز این شهید قهرمان عکسی در اختیارنداریم،درصورتیکه عکس ویانشانی از مزارپاک این شهید دارید،برای ما ارسال کنید.

با ما در كانال تلگرام پيشتازان راه آزادي همراه باشيد
Telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر