۱۳۹۵ دی ۱۵, چهارشنبه

درباره گیتی صادق از زبان یکی از یارانش


 مشخصات مجاهد  شهید گیتی صادق
محل تولد: تهران
شغل : دبیر رشته تربیت معلم
سن: 28
محل شهادت: تهران
زمان شهادت: 1360
نحوه شهادت:  زير شكنجه
درباره گیتی صادق از زبان یکی از یارانش
اولين ديدارم با گيتی صادق، زماني بود كه در سال 58 برای اولين بار به خوابگاه تربيت معلم تهران رفته بودم. در صدد اين بودم كه خودم و تعدادی ديگه از دانشجويان دانشكدهمون رو به سازمان وصل كنم. اونجا بود كه با گيتی برخورد كردم. از همون اول برخوردهاش اونچنان تأثير عميقی بر من داشت كه با وجود گذشتن ساليان تمامی جزئياتش رو در خاطر دارم. حرف زدن، حركات و حتی تُن صداش… هنوز انگار صداش در گوشم ميپيچه.
گيتی براي من نمونه كاملی از انسان آزاديخواه و زن انقلابی مجاهد خلق بود كه مسئوليتهای سنگين رو  به بهترين نحو انجام ميداد. از ويژگيها و خصائص تشكيلاتی او كه بگذرم، نظم و دقت زياد در كارها، همه جانبه برخورد كردن با مسائل و خستگي ناپذيری از ويژگيهای برجسته او بود. براي گيتی بودن در مبارزه تمامی عشق زندگيش بود. هر روز با موتور همسرش مجاهد شهيد احمد نيك انديش به خوابگاه مياومد و تا غروب بی وقفه در جنب و جوش و تكاپو بود.



 گيتی، دختری بنام راحله داشت كه اونموقع سه ساله بود. آخرين بار كه او رو ديدم، در خوابگاه مهدي رضايی واقع در خيابان تخت طاووس بود. هر لحظه امكان هجوم چماقداران خمينی ميرفت. گيتي من رو صدا زد و كيسهای نايلونی رو به دستم داد. اونموقع من در يك تيم ميليشيا بودم و منزلم هم در نزديكی محل بود. گيتی بهم سفارش كرد كه با هوشياری و سرعت تمام اون كيسه رو به منزلم ببرم و جاسازي كنم و برگردم. دقايقی بعد در خانه در حاليكه مدارك رو درجه بندی و جاسازي ميكردم در بين اونها به تعدادی شناسنامه و كارت شناسايی برخوردم. يكی از اونها شناسنامه خود گيتی بود با همون عكس و نگاه ژرف كه حالا در ليست شهدا بهم چشم دوخته بود
بعدها شنيدم كه چند روز بعد از سی خرداد 60 ،گيتی در يك تردد خيابانی به اسارت پاسداران خمينی دراومد و دفتر زندگی سراسر افتخارش سرانجام در آذرماه 60 در زير شكنجه های وحشيانه اين جانيان بسته شد. گيتی با روحيه  مقاوم و استوارش شكنجه گران رو به زانو درآورده بود و آخرين گام خودش رو در راستاي مبارزه برداشت!
تونميداني مردن
 وقتي كه انسان مرگ را شكست داده است
 چه زندگي است!
 تو نميداني زندگي چيست، فتح چيست…

با ما در كانال تلگرام #پيشتازان راه #آزادي همراه باشيد
Telegram.me/shahidanAzadi



۱ نظر: