۱۳۹۶ مرداد ۱۳, جمعه

مجاهد شهید مسعود محمودي توانا


مشخصات مجاهد شهید مسعود محمودی توانا
محل تولد: تهران
تحصيل: فوق دیپلم
سن: 20
محل شهادت: تهران
زمان شهادت: 1360

مسعود در تابستان 1340 در يك خانوادة كارگري در جنوب غربي تهران (محله هاشمي) بدنيا آمد. در سال 1358ديپلم خود را از دبيرستان خوارزمي گرفت و همان سال وارد دانشگاه صنعتي شريف شد. 
فعاليتهاي سياسي و انقلابي مسعود از سال 1355 در ارتباط با يك محفل سياسي آغاز شد. اين گرايشات سياسي كم كم در قالب پخش اعلاميه عليه ديكتاتوري شاه تكامل يافت. او كه در جريان انقلاب ضد‌سلطنتي يكي از گردانندگان اصلي حركت‌هاي اعتراضي دانش‌آموزان در ديبرستان خوارزمي در مركز تهران بود، توسط پليس امنيت دوبار بازداشت شد كه هر دوبار به دليل اينكه مدركي عليه او نداشتند آزاد گرديد. در روزهاي 21 و 22 بهمن در تسخير مراكز سركوب و پادگانهاي رژيم شركت داشت و يكي از دوستان و همرزمانش بنام داود صراف كه در همكاري با هم در تسخير مراكز سركوب شركت داشتند در اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد. اين امر عزم او را در ادامه مبارزه جزم‌تر كرد. 


همزمان با اوجگيري انقلاب ضدسلطنتي و در خلال اين فعاليتها و با خواندن زندگينامه رضائيهايي شهيد و دفاعيات مجاهدين بخصوص دفاعيات مسعود رجوي در بيدادگاهها شاه با سازمان مجاهدين آشنا شد؛ اما هنوز مرزهاي جنبش و ضد جنبش و ماهيت خميني نه تنها براي او بلكه براي نسل جوان روشن نبود به همين دليل خالصانه در اولين روزهاي پس از پيروزي انقلاب ضدسلطنتي در حالي كه مسعود هدفي جز خدمت كردن به مردم محروم نداشت به «جهاد سازندگي» ارگان دست‌ساز خميني دجال پيوست و به كرمان منتقل شد در كرمان او از نزديك شاهد دزدي، چپاول و غارت مردم محروم بود ديري نپاييد كه به تهران بازگشت تصميم گرفت كه بعنوان يك كادر حرفه‌يي فعاليت‌هايش را با سازمان ادامه دهد، به اين ترتيب با مرزبندي قاطع صف خود را از ارتجاع جدا كرد چرا كه تنها راه تحقق آرمانهاي مردمي و توحيدي را در سازمان مجاهدين خلق ايران يافت. 

در پاييز 1358 فعاليتهايش را با انجمن دانشجويان مسلمان دانشگاه صنعتي شريف آغاز كرد بعد از كودتاي ارتجاع فرهنگي كه دانشگاهها به تعطيلي كشيده شد به انجمن محلات شرق تهران منتقل شد.
مسعود در20 آذر1360 بر سر يك قرار دستگير و به زندان اوين منتقل وتحت شكنجه‌هاي وحشيانه‌يي قرار گرفت اما او كه سازمان و گمشده خويش را يافته بود با پايداري بر مواضعش بر عهد خود با خدا و خلق پايدار ماند.
او در بيدادگاه خميني به اعدام محكوم شد و در مدت بسيار كوتاهي (20 روز پس از دستگيري) در شب12دي1360 به همراه دهها تن از خواهران و برادران مجاهدش تيرباران و به شهادت رسيد...!
درود، درود، درود

مزار آنها در قطعه 92 بهشت زهرا ميباشد.

دست خط مجاهد شهید مسعود محمودی توانا

دست خط مجاهد شهید مسعود محمودی توانا

مریم رجوی: خونهای مجاهدین و مبارزین آرمانخواه، هرگز از جوشش بازنمی‌ماند و در تمام این سالیان، روح عصیان و اعتراض جامعه ایران در پیکار با رژیم ولایت فقیه بوده است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر