۱۳۹۶ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

مجاهد شهید محمود یزدجردی


مشخصات مجاهد شهید محمود یزدجردی
محل تولد: تهران
تحصيل: دیپلم
سن: 26
محل شهادت: تهران
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد شهید محمود یزدجردی
مجاهد شهید محمود یزدجردی در سال 1341در یک خانواده نسبتاً مرفه در شمال تهران بدنیا آمد. پدرش از بازاریان شناخته شده بازار تهران و ساکن فرمانیه در شمیران بود. محمود تحصیلات ابتدای خود را در شمیران طی کرد و بعد از طی دوران راهنمایی وارد دبیرستان خوارزمی شماره 1واقع در پل‌تجریش شد.
محمود سال سوم نظری بود که رژیم شاه با انقلاب مردم سرنگون گردید. او در خلال انقلاب و در فضای باز سیاسی ناشی از آن با آرمانهای سازمان مجاهدین آشنا شد و از همان زمان درصدد وصل به سازمان بود. با شروع اولین سال تحصیلی پس از سرنگونی شاه با همراهی تنی چند از هواداران سازمان در دبیرستان خوارزمی شماره 1انجمن دانش‌آموزان مسلمان این دبیرستان را در ارتباط با «جنبش ملی مجاهدین» تأسیس کردند.
با تشکیل اتحادیة انجمن‌های دانش‌آموزان مسلمان تهران، محمود مسئول تشکیلات ناحیه شمال تهران که دبیرستانهای منطقه شمیران، ونک، اوین و قلهک را دربر می‌گرفت، شد. به‌رغم سن کم، او فرماندهی لایق و با صلابت بود، حضورش در صحنه برای میلیشیای تحت مسئولیتش قوت قلب بود به‌خصوص در درگیری با چماقداران محمود همواره با روحیه جنگنده‌اش تعادل صحنه را می‌چرخاند. محمود درعین‌حال یک مسئول تشکیلاتی مایه گذار و فروتن بود.
خانه آنها در خیابان فرمانیه یکی از سرپل‌های هواداران سازمان به‌شمار می‌رفت و همواره گروهی از هواداران در خانه آنها حضور داشتند. محمود در سی‌خرداد 60هنگامی که از تظاهرات به‌خانه بازمی‌گشت از آنجاییکه از هواداران شناخته شده شمیران بود توسط گشت کمیتة سعد‌آباد دستگیر و مستقیم به زندان اوین منتقل شد. او را به‌سر عت به زیر شکنجه بردند. در بازجویی از او رد سایر هواداران را می‌خواستند اما محمود با هوشیاری و درعین‌حال مقاومت تحسین برا‌نگیزش هرگونه ارتباط تشکیلاتی را منکر شد و بازجویان را ناکام گذاشت. محمود پس از «دادگاه»! و گرفتن حکم به بند 4زندان قزلحصار منتقل شد.
در زندان محمود روحیه جنگنده و تهاجمی‌اش بر سر زبان بود، به همین دلیل هم تحسین همگان را برانگیخته بود. محمود در سال 64به بند 3گوهردشت منتقل شد و پس از مدتی او را به بند 4اوین منتقل کرده و تا سال 67در همین بند به‌سر برد.
یکی از هم‌بندیان محمود در خاطراتش راجع‌به روحیه و جنگندگی این مجاهد وارسته می‌نویسد: «... از سال 64تا 67در بند 3گوهردشت و بند 4اوین با هم بودیم قلبی سرشار از عشق به سازمان و شخص مسعود داشت و از طرفی کینه‌یی عمیق به رژیم و زندانبانان که این هر دو را به بهترین شکل از خود بروز می‌داد روحیه‌یی سرشار و شاداب داشت. او از پرتحرک‌ترین بچه‌های بند بود. دارای استعداد و هوش بسیار بالایی در تمام زمینه‌ها بود و در زمینه ورزشی یکی از افراد برجسته زندان و ای بسا بیرون زندان بود.
از سال 66... به دفاع علنی از سازمان پرداخت و همیشه تندترین مواضع را علیه رژیم اتخاذ می‌کرد...» سر انجام مجاهد‌قهرمان شهید محمود یزدجردی در 5مرداد 67جزو اولین سری از زندانیان مجاهد در اوین در برابر «هیأت مرگ» با دفاع جانانه از مواضع و آرمانهای سازمان پرافتخار مجاهدین برطناب دار بوسه زد و به‌عهد خود با خدا و
خلق وفا کرد

روحش شاد و یادش گرامی باد... !

مریم رجوی: پارلمانها، احزاب سیاسی، سازمانهای مدافع حقوق‌بشر، رهبران مذهبی و شخصیتهای سیاسی و اجتماعی در کشورهای مختلف را فرا می‌خوانم که برای همبستگی با مردم ایران، قتل‌عام زندانیان سیاسی ایران را قاطعانه محکوم کرده و از دولتهای خود بخواهند ادامه روابط سیاسی و تجاری با استبداد مذهبی را به توقف اعدام و شکنجه در ایران مشروط کنند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر