۱۳۹۷ آبان ۳, پنجشنبه

مجاهد شهید مجید نظری


مشخصات مجاهد شهید مجید نظری
محل تولد: تهران
شغل: ورزشکار ، جودو
سن: 19
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1360

به ياد مجاهد شهيد مجيد نظري
مجاهد شهيد مجيدنظري در سال 1341 در يك خانوادهٌ متوسط در محلهٌ مرتضوي در جنوب غرب تهران به‌دنيا آمد. از همان كودكي علاقهٌ زيادي به‌درس و ورزش داشت، دوران دبستان و راهنمايي را در تهران گذراند. مجيد در دوران دبيرستان با دوستانش مشورت كرده بود و براي ادامهٌ تحصيلات دبيرستاني، تصميم گرفت در يك هنرستان صنعتي در خيابان مولوي ثبت نام كند. وقتي از او پرسيدم: تو كه وضع درسي و نمره‌هايت خوب است، چرا هنرستان صنعتي را براي ادامهٌ تحصيل انتخاب كرده‌ای؟ در جوابم گفت: «آخر فكر مي‌كنم كه در آن‌جا بيشتر با مردم احساس نزديكي مي‌كنم و خيلي بهتر مي‌توانيم از وضعيت هم با خبر باشيم با زندگي طبقاتي و درد و رنج ديگران آشنا شويم. در ضمن رشتهٌ اتومكانيك را انتخاب كرده‌ام و مي‌خواهم در آينده مكانيك هليكوپتر بشوم». 
در واقع مجيد از همان موقع ورودش به‌آن مدرسه با سازمان مجاهدين آشنا شده بود. اين دوران هم مصادف بود با شروع انقلاب ضدسلطنتي در سالهاي 57 و 58 و آن تظاهرات عظيم مردمي در خيابانهاي تهران، مجيد هم مثل همهٌ ملت ايران و جوانان در تمام تظاهرات شركت مي‌كرد و در عين‌حال درسش را ادامه مي‌داد و براي تمرينهاي جودو به‌ورزشگاه امجديه مي‌رفت. او در مسابقه‌هاي زيادي شركت كرده بود و هر‌بار از طرف مربيان و استادان اين رشته مورد تشويق قرار گرفته بود و مجموعه‌يي از جوايز و نشانهاي ورزشي از كمربند و جام و مدال در خانه داشت. 
يك‌بار كه مسابقهٌ بزرگي داشتند، مجيد نامه‌يي از طرف مربيانش آورده بود كه دعوت كرده بودند براي تشويق نوجوانان ورزشكار به‌ورزشگاه امجديه برويم. آن روز با مجيد و ساير فرزندانم به‌ورزشگاه رفتيم. 
اولين‌بار بود كه من وارد ورزشگاه امجديه مي‌شدم. صحنه‌هاي شور‌انگيزي از آن‌جا در خاطرم مانده است. همهٌ نوجوانان ورزشكار با شور و شوق، خود را براي مسابقهٌ جودو آماده مي‌كردند همه با لباس سفيد جودو در مقابل جايگاه صف كشيده بودند و منتظر سوت داور بودند ما هم در جايگاه تماشاگران در جاهاي خود نشسته  و منتظر شروع مسابقه بوديم. يكي از ارزنده‌ترين مربيان ورزش جودوي ايران به‌نزد ما آمد و «به‌خاطر داشتن چنين فرزند ورزش‌دوست و نيرومندي مثل مجيد كه در بين ورزشكاران نمونه است» به‌ما تبريك گفت. 
مسابقهٌ آن روز در ميان هلهله و شادي تماشاگران شروع شد و بچه‌ها با حريفان خود پي در پي درگير مي‌شدند. مجيد در فاصلهٌ كوتاهي با چند حركت جودو پشت حريفش را به‌زمين كوبيد و صداي كف زدنها و سوت زدنها تمام فضاي ورزشگاه را پر كرد. مسابقه به‌پايان رسيد و او قهرمان جودو جوانان تهران شد. 
بعد از اين پيروزي مي‌گفت: «بايد قهرمان جودو در جهان بشوم». 
بعد از اين كه مجيد در27مهر1360،در سن19سالگي به دست لاجوردي خونخوار به شهادت رسيد، مربيانش در مراسمي كه به‌مناسبت شهادت او برگزار كرديم، شركت كردند. يكي از آنان  خيلي متاٌثر بود و با اندوه مي‌گفت  چقدر  زود او را از ما گرفتند . چندي بعد همين مربي شريف نزد ما آمد و خبر مي‌داد كه چند نفر از بهترين ورزشكاران و شاگردانش را رژيم دستگير و اعدام كرده است. 

یادش گرامی و راهش پررهرو باد

مریم رجوی: بله، چنان‌که مسعود، درباره این شهیدان گفته‌ است:‌ این خونهای پاک، جوشیدن آغاز خواهد کرد... و خمینی نخواهد توانست این شعله را خاموش کند... 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر