۱۳۹۷ دی ۴, سه‌شنبه

مجاهد شهید زهرا رحمانی لاهوت


مشخصات مجاهد شهید زهرا رحمانی لاهوت
محل تولد: تهران
تحصیلات: دانشجو
سن: 22
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1360

زهرا رحماني لاهوت، جواني بود از نسلي كه از حسِ بيداريِ دانشگاه، سربرداشته بود. دانشجوي مدرسه عالي پارس، وابسته به دانشگاه تهران. سال 59، وقتي زهرا درسال سوم رشته شيمي تحصيل ميكرد در ارتباط با انجمن دانشجويان دانشگاه قرار گرفت و از اون به بعد با دنيايي پيوند خورد كه ارزشهاي اون فدا كردن، جنگيدن و از خودگذشتن براي بهروزي خلق بود و او تمامي انرژي خود را براي پيمودن اين مسير گذاشت. 

زهرا در وصيتنامه اش اينطور نوشته:
قسمتهايي از وصيتنامه مجاهد شهيد زهرا رحماني لاهوت 
من زهرا رحماني لاهوت، داراي شماره شناسنامه 1319، با آگاهي كامل و اعتقاد راسخ به راهم كه همان راه خدا و انبياء و پيروان برحق او ميباشد و در اين مقطع از زمان در راه سازمان مجاهدين خلق ايران، متبلور ميباشد، وصيتنامه حاضر را مينويسم. راهي كه همانا مبشر قسط و رهايي از هرگونه جهل و بندگي و استثمار انسان از انسان است و اين راه اكنون بر دوش مجاهدين خلق ايران گذاشته شده است، تا رسالت تاريخي و مسئوليتي كه خدا بر دوش بندگان صالح خود گذاشته است، مسئوليتي كه همانا كوهها از آن سرباز زدند را انجام دهند و اسلام واقعي را به جهانيان نشان دهند و پرده از روي استبداد ديني و مرتجعين خون آشام بردارند… 
من حاضرم در اين راه جان خود را از دست بدهم و مرگ را بر لحظه اي سكوت و تسليم طلبي در مقابل مرتجعين خون آشام و جنايتكار… ترجيح ميدهم و در اين راه از هيچ مانعي نمي هراسم.

16شهريور سال 60 زهرا در جريان تظاهراتي در تهران دستگير و به اوين منتقل شد و بعد از 11 روز، سرانجام در 28شهريور60 به جوخه تيرباران سپرده شد. او به عهدي كه بسته بود وفا كرد و در اين راه جان خود را فداي خلقش نمود.

من در ترنم نمناك باران 
آن لحظه كه سكوت زرد پاييزي را ميشكند 
و در انوار روشن مهتاب 
آنگاه كه سياهي شب را ميشكافد 
زنده ام هنوز 
من تا شكست زمستان 
 بر بلنداي قامت كوهها 
با شمايان ميخوانم
آواز سپيد فتح را  

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر