۱۳۹۸ فروردین ۳۱, شنبه

مجاهد شهید محرم غفاری صومعه


مشخصات مجاهد شهید محرم غفاری صومعه
محل تولد: تهران
تحصیلات: دانشجوي پزشکي
سن: 31
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

محرم غفاری‌صومعه پس از شرکت در تظاهرات ضد سلطنتی در سال۵۸ با مجاهدین آشنا شد و فعالیت خود را با انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه شیراز آغاز کرد. در شهریور سال۶۰ دستگیر شد و ۴سال را در اسارت دژخیمان گذراند. 
پس از برقراری ارتباط با سازمان، به منطقه اعزام شد. پس از ‌آن در چند رشته عملیات شرکت کرد و با جسارت و شجاعت تمام جنگید. 
«…‌با ایقان کامل به پیروزی خلق قهرمانمان از طریق تنها راه رهایی جنگ مسلحانه، این وصیت‌نامه را می‌نویسم… ما اطمینان داریم که سلاحمان هرگز و در هیچ شرایطی بر زمین نخواهد ماند و این سلاحها تا هر زمان که لازم باشد به روی دژخیمان خمینی به غرش درخواهد آمد. چه خوب بود اگر می‌توانستم و اگر می‌شد که لئامت خمینی و شکوه و سرود مجاهدان را با قلبم به تصویر بکشم. ولی چه بکنیم که کلمات محدودند. این شکوه را من نمی‌گویم، مقاومت اسیران و سرود مجاهدان می‌گوید و این را خون مجاهد اعظم سردار کبیر خلق موسی خیابانی و سمبل زن انقلابی اشرف به منصهٌ ظهور می‌رساند. به دنیا بگوئید که ما با عشقی خدایی به این راه رفتیم، بگوئید و بنویسید، به جهان اعلام کنید که ما موحدیم و مجاهد با سرورانی و با رهبرانی چون مسعود و مریم. به خلق بگوئید که ما پرتوان و توفنده چون عاصفه و صاعقه بر سر جلادان دژخیم فرود می‌آئیم…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۱۶خرداد۶۵ 
مجاهد قهرمان محرم غفاری‌صومعه در آخرین نبرد خود، در عملیات کبیر فروغ جاویدان، چونان صاعقه بر سر دژخیمان فرود آمد و تا قلهٌ سعادت و شهادت به پیش رفت.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر