۱۳۹۸ اردیبهشت ۱, یکشنبه

مجاهد شهید حمید زندی پور


مشخصات مجاهد شهید حمید زندی پور
محل تولد: تهران
تحصیلات: دانشجوي مهندسي
سن: 29
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

حمید زندی‌پور از ابتدای پیروزی انقلاب در ارتباط با سازمان مجاهدین قرار گرفت. در ماههای اول پس از قیام، عضو تیمهای نظامی سازمان بود. سپس به بخش اجتماعی و بالاخره به بخش حفاظت منتقل گردید. آبان۶۱ به خارج کشور اعزام شد و در بخش حفاظت به مسئولیتهای خود ادامه داد.‌ 
در پرتو‌ انقلاب ایدئولوژیک، حمید نیز مثل تمامی مجاهدین در مدار تازه‌یی از مسئولیت‌پذیری و شکوفایی قرار گرفت. ‌او در یکی از گزارشهای تشکیلاتیش نوشت: «…‌می‌توانم دنیای جدیدی را لمس کنم. در‌واقع احساس یگانگی می‌کنم، می‌توانم از کهنه‌ها عبور کنم و امیدها و انرژیهای تازه‌یی در من جوانه می‌زند…». م
جاهد شهید حمید زندی‌پور (مصطفی) در وصیت‌نامهٌ پرشورش در فروردین۶۳ نوشته بود: «… خدا را شکر می‌کنم که نعمت بودن در جمع مجاهدین را به من عطا نموده و امیدوارم تا لحظهٌ شتافتن به‌سویش هم‌چنان در رکاب مجاهدین و خدمتگزار به خلق باقی بمانم… از خدا می‌خواهم تا به اندازهٌ تمامی شهیدان پاک و صدیق سازمان و تمامی اسیران قهرمانش به من قدرت آتش به‌سوی خمینی را عطا کند…». 
شهید قهرمان، حمید زندی‌پور، در بهمن۶۵ در گردانهای رزمی سازماندهی گردید. در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک دستهٌ رزمی را به‌عهده داشت و با جسارت و جنگاوری با مزدوران دشمن جنگید و در اوج شرف و افتخار به‌شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر