۱۳۹۸ خرداد ۲۵, شنبه

مجاهد شهید حمید رضا بکایی


مشخصات مجاهد شهید حمید رضا بکایی
محل تولد: تهران
تحصیلات: فوق ديپلم
سن: 30
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

«... کم کم داشت صبح می شد و سپیده می زد که فرمان در هم شکستن کمین دشمن به ما ابلاغ شد. وقت خداحافظی با امیرحسین (نام تشکیلاتی حمیدرضا) فرا رسیده بود. می دانستیم درگیری سخت و خونینی خواهیم داشت. همدیگر را در آغوش گرفتیم و حسابی بوسیدیم. در آن لحظات سنگین دیدن امیرحسین و لبخندهایی که بر چهره خسته اش داشت چقدر برای همه ما انگیزاننده بود. او به همراه تعدادی دیگر از بچه ها در همان درگیری شهید شدند.» خاطرات یکی از رزمندگان
حمیدرضا بکایی در سال 57، به زندان شاه افتاد و از آن جا در ارتباط با مجاهدین قرار گرفت. طی فاز سیاسی در بخش روابط خارجی بود.
با آغاز مبارزه مسلحانه، در قسمت ارتباطات سازمان با خارج کشور به فعالیت پرداخت و نقش ارزنده ای در وصل ارتباط بین تشکیلات سازمان در داخل و خارج کشور داشت.
اواخر سال 61 به فرانسه رفت و در دفتر مرکزی مجاهدین در پاریس مشغول به کار شد. پس از آن مدتی مسئول روابط بین المللی و تشکیلات مجاهدین در انگلستان و بعد آلمان و ایتالیان بود. برای افشای رژیم و معرفی مقاومت با بسیاری از رهبران احزاب و سندیکاها، دولتمردان و نمایندگان پارلمانهای اروپایی دیدار کرد.
اما قلب حمیدرضا همیشه برای شرکت در نبرد رو در رو با دشمن می تپید. در آستانه فروغ جاویدان، به آرزوی خود دست یافت. با شادابی و لبخند همیشگیش به میدان شتافت.
او در موضع معاون فرمانده یکی از تیپهای رزمی، تهاجمات سنگین را علیه دشمن سازمان داد و خود در یکی از درگیریها قهرمانانه به شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر