۱۳۹۸ مهر ۲۷, شنبه

مجاهد شهید فتح الله فریور


مشخصات مجاهد شهید فتح الله فریور
محل تولد: تهران
شغل: دبير
سن: 38
تحصیلات: تکنسین ماشین ابزار
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت:1367
زندانی سیاسی: ۴سال در زمان شاه 

فتح‌الله فریور از زندانیان سیاسی زمان شاه بود که مدت ۴سال را در سیاهچالهای ساواک به‌سر برد. پس از قیام ضدسلطنتی فعالیتهای خود را در صفوف مجاهدین ادامه داد. در فاز سیاسی از مسئولان نهاد کارگری سازمان بود و در سازماندهی مبارزات کارگری علیه ارتجاع خمینی نقش فعالی داشت. 
پس از ۳۰خرداد۶۰ از مسئولان پایگاههای مجاهدین در داخل کشور بود. در سال۶۱ به تشکیلات خارج کشور منتقل شد. سال۶۵ به منطقه رفت و در عملیات قره‌تپه، چیلات، خزایی، آفتاب و چلچراغ شرکت کرد. 
در حماسهٌ فروغ جاویدان زندگی انقلابی مجاهد خلق فتح‌الله فریور به نقطهٌ اوج خود رسید. او که فرماندهی یک گردان رزمی را به‌عهده داشت، با جسارت و دلاوری تمام در صحنه‌های مختلف نبرد، صفوف مزدوران دشمن را تارومار کرد و درسی فراموش‌نشدنی به آنان داد. سرانجام در یکی از نبردها، پس از ۱۷سال مبارزهٌ بی‌امان با دو دیکتاتوری شاه و شیخ، در بزرگترین حماسهٌ تاریخ معاصر میهن به‌شهادت رسید. همرزمان او پیکر پاکش را در کربلا و در خاکپای سرور آزادگان حسین(ع) به‌خاک سپردند. 
«…‌با اراده و یقینی به استواری البرزکوه به شما رو کرده و می‌گویم: من یک مجاهد خلقم و با مجاهدین و در میان مجاهدین خواهم زیست و مجاهد خلق نیز خواهم مُرد. دلم می‌خواهد مرا بکشند و آن‌گاه زنده شوم و سپس مرا در آتش بسوزانند، باز زنده شوم و هزار‌بار دیگر نیز به این‌صورت بمیرم و زنده شوم ولی لحظه‌یی از تو و مسعود جدا نشوم، تا در راهتان و در زمرهٌ کوچکترین یارانتان جان دهم…». نامه به رهبری ـ ۱۰شهریور۶۵

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر