۱۳۹۸ آبان ۱۲, یکشنبه

مجاهد شهید وحید پیروی


مشخصات مجاهد شهید وحید پیروی
محل تولد: تهران
تحصیلات: دیپلم
سن: 29
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367
زندانی سیاسی: 2سال

«... وقتی که مسعود را بغل کردم و با او روبوسی کردم، احساس کردم که تمام هستیم لبریز از بهار شد. لبریز از امید شد... خیلی سعی کردم که بتوانم تمام احساساتم را هنگامی که مسعودو مریم را دیدم بیان کنم. هر کس که آنها را ببیند و با آنها باشد به وضوح صبح روشن و شکفتن گل و جاری شدن رود، سبز شدن طبیعت و حرکت موزون نبض تپنده دلها را می بیند»...
وحید پیروی از فرزندان دلیر محلات جنوب تهران بود. قبل از قیام ضدسلطنتی به دفاعیات شهیدان مجاهد دست یافت و هوادار سازمان شد. در قیام فعالانه شرکت کرد. سال 58 در ارتباط با انجمن جوانان موحد، هوادار مجاهدین، فعالیت حرفه ییش را آغاز کرد و مسئولیت یک تیم میلیشیا را به عهده داشت.
زمستان سال 59 دستگیر شد و 2سال را در اسارت گذراند.
در سال 65 به منطقه مرزی رفت و به کسب آموزشهای نظامی پرداخت.
این مجاهد دلیر در روزهای تدارک عملیات فروغ جاویدان، سر از پا نمی شناخت.
مجاهد قهرمان وحید پیروی با شوری وصف ناپذیر به میدان شتافت. در جریان عملیات به شهادت رسید و به کهکشان شهیدان مجاهد خلق پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر