۱۳۹۸ آبان ۱۱, شنبه

مجاهد شهید روح الله صفابخش


مشخصات مجاهد شهید روح الله (صفا) صفابخش
محل تولد: کرج
سن: 21
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: عراق
تاریخ شهادت: 1378

گواهی از عزم و رزم جوانان ایران در نبرد نهایی برای سرنگونی رژیم آخوندی
مجاهد شهید صفا (روح الله) صفابخش در اسفند سال ۱۳۵۷‌در اولین روزهای پیروزی انقلاب ضدسلطنتی در کرج متولد شد. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و سال اول هنرستان را در حصارک کرج گذراند.
در این دوران از طریق صدای مجاهد، با مجاهدین آشنا شد. از این پس رادیوی کوچک او به ‌نزدیکترین یار و همراهش تبدیل شد. هر روز که می‌گذشت، اشتیاقش برای پیوستن به ‌مجاهدین بیشتر می‌شد. سرانجام در سال ۷۴‌درس را رها کرد و با عزم انقلاب و مقاومت، مرزها را پشت‌ سر گذاشت و به ‌ارتش آزادیبخش پیوست. به‌رغم این‌که قبلاً یک‌بار حین عبور از مرز دستگیر شده و مدتی را در زندان ایلام گذرانده بود، اما باز شوق وصل به‌ جمع رزمنده‌شیران ارتش آزادیبخش او را بر آن داشت که عزم سفر کند و به‌ مدد همین اراده بود که این‌بار موفق شد.
مانند همه جوانان مبارزی که به ‌ارتش آزادیبخش پیوسته‌اند، پس از ورود به ‌پذیرش ارتش آزادیبخش، مشتاق آشنایی با ارزشهای مجاهدین و انقلاب مریم رهایی بود.
مجاهد قهرمان صفا صفابخش هم‌چنین در مورد تاثیر این انقلاب بر خودش، می‌نویسد: «از روزی که وارد انقلاب ایدئولوژیک شدم. احساس می‌کنم که فضای درون من تغییر کرده و این ‌را می‌دانم که در راستای سرنگونی و آزادی باید همه چیز را داد».
صفا آموزشهای نظامی را به‌سرعت فرا می‌گرفت و در این زمینه همیشه مورد تحسین فرماندهانش بود. صفا رزمنده‌یی پرکار و پرانرژی بود.
از ویژگیهای بارز مجاهد خلق صفا صفابخش، پیشقدمی او در انتقاد از خود بود و در تصحیح اشکالاتش می‌کوشید و بدین ترتیب بود که عزم نسل جوان ایران را برای برافکندن نظام پلید آخوندی نمایان می‌ساخت.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر