۱۳۹۹ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

مجاهد شهید زهرا (رویا) خسروی


مشخصات مجاهد شهید زهرا (رویا) خسروی

محل تولد: کرج
سن: ۲۵
محل شهادت: کرج
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

مجاهد شهید زهرا خسروی در یک خانوادهٴ زحمتکش در کرج به دنیا آمد. در انقلاب ضدسلطنتی از دانشجویان آزادیخواه و پرشوری بود که رنج انقلاب را با شرکت در تظاهرات و درگیریهای مختلف به دوش کشیدند. با تأسیس جنبش ملی مجاهدین در سال۵۸ به هواداران مجاهدین پیوست و مانند آنان هر روز بسته‌هایی از نشریه مجاهد را به دست می‌گرفت و با ایستادن متمادی در کنار میز کتاب آنها را به فروش می‌رساند. او بارها هنگام دفاع از مواضع مجاهدین مورد تهدید و اذیت و آزار چماق به‌دستان قرار گرفت.
با شروع مقاومت انقلابی در سال۶۰ دستگیر و به شکنجه‌گاه منتقل شد. دوران زندان او فصل دیگری از زندگی درخشان انقلابی اوست. آن‌قدر که مقاومت او بازجوها و شکنجه‌گران دژخیم را خسته و وادار به اعتراف کرد و آنها می‌گفتند:
«هر کاری بکنیم این رؤیا سرموضع خودش است».
زهرا (رؤیا) خسروی را در تاریخ ۹مرداد ۶۷ در زندان گوهردشت حلق‌آویز کردند. او دانشجو و اهل کرج بود. زهرا به ۱۰‌سال زندان محکوم شده بود. رؤیا با مقاومت خود دژخیمان رژیم را کلافه می‌کرد. در برخورد با آنها خیلی شجاع بود و با صراحت علیه آنها می‌خروشید. و آنها بارها می‌گفتند هرکار می‌کنیم او باز از مواضع خود کوتاه نمی‌آید. این شیرزن قهرمان از سال ۶۲ تا ۶۴ در سلول و بقیه اوقات را نیز بیشتر در بندهای تنبیهی بود.
در گزارشی آمده است:‌ «اولین بندی که از اعدامها خبردار شد، فرعی مقابل هشت بود.
مجاهد شهید مجید معروف‌خانی از مجاهدین کرج از پشت پنجره، با صدای بلند فریاد زد: «بچه‌ها را دارند اعدام می‌کنند».
اما برخی هنوز باورشان نمی‌شد، تا این که خواهری به نام زهرا خسروی که قبلاً از طریق مورس با او در تماس بودیم با مورس برایمان پیام فرستاد:
«بچه‌ها ۲۰دقیقه برای نوشتن وصیتنامه به ‌من وقت داده‌اند می‌خواهند اعدامم کنند. سلام مرا به‌مسعود و مریم برسانید».

مریم رجوی: وقتی در میدان اعدام گفتند درود بر آزادی و مرگ بر ارتجاع، این خلق ایران بود که فریاد می‌کشید.
پس آن‌ها نمرده‌اند، بلکه مظهر زندگی واقعی مردم ایران هستند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر