۱۳۹۹ تیر ۷, شنبه

مجاهد شهید سهیلا علوی


مشخصات مجاهد شهید سهیلا علوی

محل تولد: تهران
سن: ۲۳
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

سهیلا علوی از سال۵۹ فعالیتش را در انجمن هواداران مجاهدین در مدرسه‌اش شروع کرد. در تمامی راهپیمائیها و مراسم سازمان شرکت می‌کرد و در راه‌اندازی و حفاظت آنها کمک می‌نمود. ۶ماه بعد از ۳۰خرداد۶۰ دستگیر شد و ۴سال در زندان بود. پس از آزادی، به مدت ۲سال در هسته‌های مقاومت به فعالیت انقلابی پرداخت. در مرداد۶۶ به منطقه اعزام شد و در بخش نظامی شمال، فعالیتش را شروع کرد. در تیپهای رزمی سازماندهی شد و در نبردهای آفتاب و چلچراغ با جسارت و دلاوری جنگید. 
در نبرد فروغ جاویدان، در روز چهارشنبه ۵مرداد، پس از ۳روز نبرد پیاپی، زخمی شد. همرزمانش او را تا نزدیکی کارخانهٌ قند اسلام‌آباد با خود آوردند. اما در درگیریهای شدیدی که در این محل روی داد، در اوج شرف و افتخار به‌شهادت رسید. 
«…‌آتش کینه را در سلاحم خواهم ریخت تا بر تک‌تک مزدوران ارتجاع ببارد و انتقام خون هزاران مجاهد خلق در شکنجه‌گاههای خمینی و صحنه‌های نبرد را بگیرد. هر گلوله گل سرخی باشد برای خلقم و این انبوه گلوله‌ها را گلدستهٌ صلح و آزادی کنیم و به خلقمان هدیه کنیم و سرزمینمان را گلباران کنیم و صلح و آزادی را به وطنمان بازگردانیم و بهار را نویدبخش باشیم. پدر و مادرم باید دوباره میثاقمان را یادآور شویم و کلمات و آیات خدا بر قلبهایمان طنین‌انداز شود. الذین یوفون بعهدالله و لاینقضون المیثاق آنهایی که به عهد خودشان با خدا و خلق خدا وفا کردند و در زیر شکنجه و در آوارگی و دربه‌دری در برابر جوخه‌های اعدام و بر‌سر‌دار هیچ نشکستند…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۴فروردین۶۶

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر