۱۳۹۶ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

سه شهيد مجاهد خلق از خانواده مجاهدپرور «صدقي سرابي»



سه شهيد مجاهد خلق از خانواده مجاهدپرور «صدقي سرابي»
شوكت شما
آبروي سپيده بود
در صبح آرزوی انسان
و حرمت رهايی كبوتر در آبيها دور.
در ميان شهيدان قتل عام سياه آخوندها در سال1367 كه يكي از سياه ترين جنايتهای ضدبشري تاريخ معاصر است كم نيستند خانواده هاي مجاهدي كه از فرزندان خود چند شهيد تقديم آزادي مردم ايران كرده اند. و اين افتخار بزرگي است برای مجاهدين خلق كه اعضا و هوادارانش با تمام هست و نيست خود به ميدان آمده اند و از بذل عزيزانشان دريغ نورزيده اند.
خانواده مجاهد خلق «صدقی سرابی» يكي از اين خانواه های قهرمان پرور است كه در جريان جنايت بزرگ آخوندها سه فرزند مجاهد پاكباز خود را تقديم كرده اند.
اولين شهيد اين خانواده مجاهدپرور «فرشاد» نام دارد. او متولد 1334 در تهران بود و به شغل رانندگی تاكسی اشتغال داشت. رشاد در جريان فعاليتهای انقلابی خود در سال1363 دستگير مي شود و بدون محاكمه تا سال1367 در زندان به سر مي برد. فرشاد قهرمان در جريان قتل عام سال1367 آخوندها بر طناب دار خود بوسه زد و سر به دار شد.
دومين شهيد خانواده «صدقی سرابی» فرشيد نام دارد. فرشيد نيز همچون برادرش رشاد در تهران متولد شد. او دانشجوی رشته خلبانی بود كه به خاطر فعاليتهای انقلابی اش دستگير مي شود و در اوين حلق آويز مي گردد. فرشيد قهرمان هنگام شهادت 26سال سن داشت(متولد1336) و داراي همسر و يك فرزند بود.
فريده صدقي سرابي سومين شهيد از اين خانواده مجاهد پرور است. فريده قهرمان متولد 1339 در تهران بود و تحصيلات خود را تا سطح ديپلم ادامه داده بود. خواهر مجاهد فريده صدقي از دستگيرشدگان سال1360 است. او هفت سال تمام زندان خود را به رغم همة شكنجه ها و فشارها با روحيه اي رزمنده و مجاهدي سپري مي كند. ياران فريده كه در زندان با او بوده اند از مقاومت و سازش ناپذيري او گفته ها و خاطرات بسياري دارند. در مرداد1367 فريده قهرمان در حالي كه بيش از سه ماه از پايان محكوميتش باقي نمانده بود به بيدادگاه آخوندي برده مي شود. در اين لحظه تاريخي فريده به همه چيز خود، حتي آزادي در دسترس اش، پشت پا مي زند و با دفاع از هويت مجاهدي خود تماميت يك رژيم ضدبشري را به سخره مي گيرد.
در ماههاي بعد دژخيمان براي انتقام بيشتر از اين خانواده مجاهدپرور لباسهاي سه شهيد را در بسته اي به پدر و مادر آنان تحويل مي دهد. شدت فشار وارده بر مادر و پدر شهيدان به قدري زياد است كه آنها در جا غش كرده و از حال مي روند. پدر صدقي بيش از دو سال نمي تواند رنج هجران فرزندان مجاهد خود را تحمل كند و با داغي فراموش ناشد به ديدار رفيق اعلي مي شتابد. مادر صدقي كه بار سنگين تري را بردوش داشت نيز دو سال بعد از پدر جهان فاني را ترك مي كند.

#قتلعام67 #جنبش_دادخواهی #ایران #اعدام #زندانی_سیاسی #حقوق_بشر #مریم_رجوی #تهران #تبریز #خوزستان  #شیراز #اهواز  #tehran #مقاومت #مجاهدین #ایران
با ما درکانال پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر