۱۳۹۶ شهریور ۱۳, دوشنبه

مجاهد شهید حیدر صادقی تیرآبادی


مشخصات مجاهد شهید حیدر صادقی تیرآبادی
محل تولد: تهران
شغل - 
تحصيل: -
سن: 25
محل شهادت: کرج
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهدشهید حیدر صادقی تیرآبادی
شرحی کوتاه از زندگینامه شهید حیدر صادقی تیرآبادی
حیدر در تابستان سال 60 در حالی که 17سال بیشتر نداشت دستگیر شد. پس از تحمل دوران بازجویی و انواع فشارها و شکنجه‌ها در اوین به 15سال زندان محکوم و سپس به زندان قزلحصار منتقل شد. حاج داوود رحمانی، رئیس جلاد زندان قزلحصار بسیار تلاش کرد که او را به‌سازش و تسلیم وادار نماید. اما او به‌رغم این‌که سن کمی‌داشت به‌شیوه‌های حاج داوود می‌خندید.
پس از انقلاب ایدئولوژیک با اوجگیری مقاومت در زندان و گسترش دامنه اعتراضات و شروع تحریم و اعتصاب زندانیان، حیدر چون آتشی فروزان و شعله‌ور با پاسداران برخورد می‌کرد و در همه تحرکات به‌صورتی بسیار فعال وارد می‌شد. او در بین بچه‌ها و زندانیان بسیار آرام و خجالتی بود. به‌طوری که وقتی با او شوخی می‌کردیم چهره سپید و خندانش بلافاصله سرخ می‌شد. در چهره‌اش شور، عشق و زندگی موج می‌زد. سرانجام در روز شنبه پانزدهم مرداد 67به‌همراه سایر زندانیان با لبخند همیشگی‌اش پا در مسیر خونین شهادت نهاد و جاودانه شد. 

مریم رجوی: حکم این کشتار هولناک را خمینی صادر کرد. همان روزها، او در پاسخ به اعتراض جانشین وقت خود، منتظری، نوشت: «مسئولیت شرعی این حکم با من است» و آرزو کرد که مجاهدین نابود شوند. حالا او لعنت مجسم تاریخ است و مجاهدین شعله‌های امیدند و الهام‌بخش آزادی.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر