۱۳۹۶ شهریور ۱۷, جمعه

مجاهد شهید فرشید انتصاری تتفی


مشخصات مجاهد شهید فرشید انتصاری تتفی
محل تولد: تهران
تحصيل: دیپلم
سن: 35
محل شهادت: کرج
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد شهید فرشید انتصاری
مختصری از زندگینامه مجاهد شهید «فرشید انتصاری تتفی»
فرشید در سال 1332در تهران در یک خانواده مرفه متولد شد. تحصیلات ابتدای و دبیرستان را در تهران گذراند و از دانشگاه تهران در رشته بیولوژی فارغ‌التحصیل شد.
در جریان انقلاب ضدسلطنتی از طریق مجاهد شهید مجتبی مجاهد‌پور با سازمان آشنا گردید و به این ترتیب گم شده خودش را یافت. او پس از پیروزی انقلاب در ارتباط با کانون توحیدی اصناف فعالیت‌های تشکیلاتی خود را به‌صورت حرفه‌یی آغاز کرد. از پاییز 58همزمان با شروع سال تحصیلی به همراه مجاهد شهید محسن باستان‌مهر از کانون توحید اصناف به ستاد جنبش معملین در خیایان طالقانی منتقل شد.
فرشید و محسن از کادرهای ثابت جنبش معلمین بودند که مسئولیت حفاظت و انتظامات ستاد جنبش معملین را برعهده داشتند. در سال 59پس از ممنوعیت انتشار نشریه مجاهد از سوی دادستانی « انقلاب»! تهران، فرشید به بخش تبلیغات و انتشار نشریه مجاهد منتقل گردید. مسئولیت اخص فرشید آماده سازی و چاپ نشریه بود. او در اواخر سال 59در یکی از مأموریت‌های چاپ نشریه در حالی که 30هزار نشریه را از چاپخانه‌یی واقع در خیابان ناصر‌خسرو تهران منتقل می‌کرد، توسط دادستانی دستگیر و روانه زندان اوین شد.
در بیدادگاه آخوندها که در سال 59! فرشید به 15سال زندان محکوم شد! این حکم در دوران فعالیت‌های سیاسی و علنی سازمان بسیار غیرمعمول اما در عین حال بیانگر وحشت رژیم آخوندی از انتشار نشریه مجاهد و تأثیرات آگاهی بخش آن بود. فرشید دوران محکومت زندان را در زندانهای اوین، قزلحصار و گوهردشت سپری کرد. او در زندان از روحیه بسیار بالایی برخوردار بود. ، وی در هر بندی که بود به‌دلیل فروتنی و صداقتی که در رفتار و گفتارش موج می‌زد، همواره مورد احترام سایر زندانیان اعم از مجاهد و غیرمجاهد بود.
فرشید در بخش دانش‌آموزی به‌دلیل سن زیادش از سوی بچه‌ها چه در بیرون از زندان چه در داخل زندان به «بابا» معروف بود. فرشید انتصاری تتفی در سال 67در حالی که هشت سال از مد‌ت محکومیتش می‌گذشت
در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی قهرمانانه سربدار شد... . روحش شاد... !

مریم رجوی: ما از کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد می‌خواهیم یک کمیسیون مستقل تحقیق در مورد قتل‌عام سال ۶۷تشکیل دهد. 
دولت‌های اروپایی باید حداقل، تجارت و دیپلوماسی در رابطه با این رژیم را به‌ توقف شکنجه و اعدام منوط کنند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر