۱۳۹۷ فروردین ۲۳, پنجشنبه

مجاهد شهید زهرا حسینی ایزدی


مشخصات مجاهد شهید زهرا (آذر) حسینی ایزدی
محل تولد: تهران
تحصيل: دیپلم
سن: 20
محل شهادت: تهران
زمان شهادت: 1360

مجاهد شهيد زهرا حسينی ايزدی
«سال60، من و زهرا حسينی ايزدی، چندروز با هم در يك سلول بوديم. او رو آذر صدا ميزديم. به‌شدت شكنجه شده بود. با شلاق و كابل اونقدر بر سروصورت و پشتش زده بودند كه وقتي او رو به‌داخل سلول انداختند، بيهوش بود. خيلی درد داشت. ولي چيزی نمی ‌گفت. فقط لبخند می زد و می ‌گفت: «بچه‌ها، من چيزی نگفتم. من وفادارم. من چيزی به دشمن نداده‌ام.» دوباره فردای اون روز آذر رو براي شكنجه بردند و باز با حالت بيهوشی به سلول برگردوندند.
اونقدر با كابل به پشتش زده بودند كه لباس و گوشت و پوست بدنش به هم چسبيده بود و جدا نمي‌شد. بچه ها تلاش كردند، لباسش رو به وسيلة خيس‌كردن با آب از بدنش جدا كنند اما عملی نبود. دژخيمان هيچ جوابی و هيچ دارويی نمي‌دادند. تا اين كه زخمهای آذر چرك كرد. بچه‌ها ازش خواستند تحمل كنه و ناگهان لباسش رو از تنش جدا كردند. آذر از فرط درد بيهوش شد. بوی چرك سلول رو پركرده بود و آذر مدام در حال تب و بيهوشي بود. وقتي به خاطر دكتر و دادن دارو خيلی اصرار كرديم، همون شب آذر رو بردند و ديگه خبری از او نداشتيم. بعد از آزادی از زندان فهميدم آذر زير شكنجه به شهادت رسيد و روز 24آذر60، او رو در قطعة 92بهشت‌زهرا دفن كردند. چند روز قبل از او هم برادرش محمد حسين رو در 4آذر60 تيرباران كرده بودند.

مریم رجوی: بله، چنان‌که مسعود، درباره این شهیدان گفته‌ است:‌ این خونهای پاک، جوشیدن آغاز خواهد کرد... و خمینی نخواهد توانست این شعله را خاموش کند... 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر