۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

مجاهد شهید افشار وزیری


مشخصات مجاهد شهید افشار وزیری
محل تولد: تهران
شغل: -
سن: 19
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

افشار وزیری در ملأ‌ هواداران مجاهدین بزرگ شد. به همین خاطر پس از شروع مقاومت مسلحانه در سال۶۰، فشارهای زیادی از سوی مزدوران رژیم روی خانوادهٌ آنها وارد می‌آمد. با گوش کردن به صدای مجاهد اخبار مقاومت را دنبال می‌نمود. 
در شهریور سال۶۶ توانست از کشور خارج شود. بلافاصله با مجاهدین ارتباط برقرار کرد و خواستار رفتن به منطقهٌ مرزی و پیوستن به ارتش آزادیبخش شد. 
«…‌در کمال آگاهی درخواست رفتن به منطقه و پیوستن به ارتش آزادیبخش را دارم تا سلاح به‌دست بگیرم و در خط مقدم جبهه بجنگم و با نثار کردن جان خود و نثار خون خود پیروزی را به ملت خود هدیه کنم و برای خلق خدا بجنگم و تا در این نبرد کشته (یا پیروز) نشوم، حاضر نمی‌شوم که در راه آزادی خلق خدا از بند و زنجیر، از پای بنشینم». تقاضانامه ‌ـ‌ ۸مهر۶۶ 
افشار می‌گفت می‌خواهم «تمامی وجود خود را در مسیر مجاهدین فدا کنم». او با چنین انگیزه‌یی سترگ و روحیه‌یی پرشور، خود را به عملیات فروغ جاویدان رساند. دربارهٌ رزم‌آوری افشار در صحنه‌های فروغ جاویدان، یکی از همرزمان او گفت: «افشار، شاداب و پرشور در چندین رشته درگیری شرکت کرد و به‌طور خستگی‌ناپذیر می‌جنگید. خیلی جسور و شجاع بود و بارها به مزدوران یورش برد و تعدادی از آنها را به‌هلاکت رساند…». سرانجام افشار قهرمان در قلهٌ حماسه‌هایش، خون خود را فدیهٌ رهایی خلق و میهنش کرد و به کهکشان جاودانه‌فروغها پر کشید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر