۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

مجاهد شهید یدالله ارزانی


مشخصات مجاهد شهید یدالله ارزانی
محل تولد: تهران
شغل: کارمند بيمه اجتماعی
سن: 29
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

یدالله ارزانی اواخر سال 58 از طریق خواندن نشریه مجاهد، اعلامیه و کتابهای سازمان، با مجاهدین آشنا شد. در این دوران در فعالیتهای تبلیغی شرکت داشت و در محل کارش اطلاعیه، تراکت و نشریه مجاهد پخش می کرد. در تظاهرات 7اردیبهشت مادران در تهران و نیز در تظاهرات تاریخی 30خرداد فعالانه شرکت داشت.
با شروع مبارزه مسلحانه، همراه با یک تیم 4نفره به پشتیبانی و تدارکات رسانی به واحدهای نظامی و تیمهای عملیاتی پرداخت. جمع آوری و رساندن کمکهای مالی و جنسی، تهیه پایگاه، سلاح و مهمات از جمله این فعالیتها بود.
مجاهد شهید یدالله ارزانی در اواخر سال 63 از ایران خارج شد و چند ماه بعد توانست در منطقه مرزی به رزمندگان بپیوندد. او در همان اولین ارتباطش با سازمان در تاریخ 20مهر 1364 نوشت:
«... حاضرم تا آخرین قطره خونم را در راه سازمان و برقراری جامعه بی طبقه توحیدی فدا کنم. امیدوارم با سعی و کوشش خودم بتوانم بعد از طی مراحلی در ارتباط با سازمان قرار گرفته و دین خود را نسبت به خدا و خلق به بهترین شکل ادا نمایم...».
پس از اعلام عملیات فروغ جاویدان، یدالله با توشه ای پربار از تجارب انقلابی و تشکیلاتی، خود را برای شرکت در این نبرد حماسی آماده کرد. مشتاقانه به میدان شتافت و در خلق حماسه تاریخی فروغ جاویدان سهیم شد. در جریان یکی از نبردها قهرمانانه به شهادت رسید و نام و یادش در آرم خونرنگ مجاهدین جاودانه شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر