۱۳۹۳ اسفند ۲۳, شنبه

مجاهد شهيد مهين افضلي







مجاهد شهيد مهين افضلي



نام ونام خانوادگي : مهين افضلي
محل تولد: تهران
متولد:1329
شغل-تحصيل:
شهادت: 23دي ماه1393
محل شهادت:  زندان ليبرتي
سابقه مبارزاتي  : 36سال
مجاهدشهيد مهین افضلی متولد 1329 در تهران از مسئولان سازمان مجاهدین خلق ایران و مدیران ارتش آزادیبخش ملی با 36سال سابقه مبارزاتی و 31سال حرفه‌یی تمام وقت تشکیلاتی برای آزادی خلق و میهنش بود.
وی که بیست و سومین شهید محاصره ضدانسانی پزشکی در لیبرتی است از مدتها پیش از بیماری قلبی رنج می‌برد.
مجاهد خلق مهین افضلی دارای سابقه و پاسپورت پناهندگی سیاسی در فرانسه بود اما دولت فرانسه از پذیرش پناهندگانش امتناع کرد. به همین خاطر نام او برای معالجه و انتقال به فنلاند در لیست 7ژانویه 2014 ثبت شد. و این به‌خاطر وخامت حال بیمار، نام او به خانم جین لوت نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد در بازاسکان مجاهدین ارائه شد (لیست آوریل سال 2014-ردیف 31)
نام مجاهد خلق مهین افضلی در لیستهای ارائه شده به کمیساریا عالی پناهندگان (دسامبر2014 و ژانویه 2015) به چشم می‌خورد اما هیچ‌یک از این مراجعات مؤثر واقع نشد و به جان باختن او منجر گردید. اطلاعیه‌های روزانه دبیرخانه شورای ملی مقاومت درباره محاصره ضدانسانی پزشکی و موضع‌گیریهای پیاپی بین‌المللی در این باره به‌روشنی نشان می‌دهد که وی را باید بیست و سومین شهید محاصره عمدی پزشکی که یک عمل کثیف ضدانسانی است محسوب کرد. سکوت سازمان ملل و مقامات آمریکایی در این باره به‌راستی شگفت‌انگیز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر