۱۳۹۷ آبان ۲۷, یکشنبه

مجاهد شهید الهه عروجی


مشخصات مجاهد شهید الهه عروجی
محل تولد: تهران
تحصیلات: مهندس رشته معماری
سن: 25
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1362

مجاهد شهید الهه عروجي - دانشجوي رشتة معماري دانشگاه ملي
مجاهد شهید الهه عروجي نمايندة دختران دانشجو در انجمن دانشجويي دانشگاه ملي بود. او همچنين مسئوليت خوابگاه خيابان كريم خان، را بر عهده داشت. او در برخورد با مسئوليتهايش فعال و پويا و بسيار دلسوز و مايه گذار بود. الهه با دقت دختران دانشجو را تيم بندي كرده بود. هميشه و در همه جا به فكر حل و فصل مسائل اطرافيانش بود و از هيچ كمكي دريغ نميكرد.  

الهه كه همراه با همسرش بهمن جوادي اصل در بهمن سال 60 دستگير شده بود، در همة فرصتهايي كه در زندان بدست مي آورد، با ما صحبت ميكرد و مسائل سياسي مختلف را توضيح ميداد. در همة كارها در زندان به بچه ها كمك ميكرد. يكبارحين انجام كاري در زندان، وقتي با مشكل مواجه شديم، الهه گفت بايد خيلي با حوصله و با دقت كار كني،اين امري ضروري در مسير مبارزه براي سرنگونيه. او روحيه اي سرشار از مقاومت داشت. در بند مسئول تشكيلات بند بود و در برخورد با مسائل بسيار هوشيار بود.

وقتي او را در زندان ديدم و در آغوش گرفتم، در حاليكه برق غرور و خوشحالي در چشمان خندانش ميدرخشيد گفت: «بهمن ديروز تيرباران شد. من هم همين روزها بايد بار سفر ببندم و روي تپه هاي اوين براي تيرباران شدن بروم. اما تلاشم اينه كه چند روز بيشتر زنده بمونم و سرو ساموني به اوضاع تعدادي از بچه هاي اينجا بدم. بايد آموزش ببينن و حد و مرزها براشون روشن بشه، تا بتونن مقاومت كنن. با حيرت او رو نگاه كردم، الهه به تنها چيزي كه نمي انديشيد، مرگ بود.

موقعي كه آزاد ميشدم همديگر رو در آغوش گرفتيم و اشك ريختيم؛ براي هميشه با او وداع كردم. الهه در حاليكه نگاهش رو به چشمام دوخته بود گفت: «هرطور شده سلام من رو به برادر مسعود برسان و به او بگو كه ما حتي در وقت تيرباران هم بيادت هستيم. ميدونيم كه چه رسالت سختي بر دوشته. رسالتي كه رنجهاي ما در مقابل آن كوچيكه. به مسعود بگو دعاي خير ما در آخرين لحظات زندگي يعني وقتي كه ميخواهيم به سوي خدا بريم، اينه كه خدا كمكت كنه تا بتوني مردم ايران رو نجات بدي و در مسير خودت همواره استوار به پيش بري؛ كه چشم همه به توست! 

سرانجام كفتاران سيه دل الهه را به جوخة تيرباران سپردند و به اين ترتيب طلايه دار ديگري از نسلِ انقلاب به ديدار رفيق اعلا شتافت. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر