۱۳۹۷ آبان ۲۷, یکشنبه

مجاهد شهید بهمن جوادی اصل


مشخصات مجاهد شهید بهمن جوادی اصل
محل تولد: تهران
تحصیلات: دانشجوي مهندسي
سن: 28
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1361

مجاهد شهید بهمن جوادي اصل- دانشجوي رشتة معماري دانشگاه ملي
مجاهد شهید بهمن جوادي اصل از دانشجويان دانشگاه ملي كه بعد از انقلاب تا برپايي دانشگاهها مسئول انجمن دانشجويي اين دانشگاه بود. بهمن بسيار روشن بين، قاطع، منطقي، دقيق، شاداب و پرشور و با پشتكار بود. او به انواع و اقسام ورزشها تسلط داشت، از شنا و كوهنوري گرفته تا كُشتي و كاراته! در روزهاي انقلاب 57 در جريان تسخير يك كلانتري به دست راستش تير خورد و تا آخر عمر دستش مجروح بود. بعد از انقلاب 57 هنگامي كه آخوند بهشتي قصد سخنراني در دانشگاه ملي را داشت، بهمن نمايندة دانشجويان معترض بود كه با او ديدار كرد و به بهشتي گفت يا به سوالات ما پاسخ خواهي داد و يا اينكه حق سخنراني را نخواهي داشت! بهشتي ملعون نيز كه قدرت پاسخگويي به سوالات نمايندة دانشجويان را نداشت، فرار را بر قرار ترجيح داد. 
بهمن به همراه همسرش مجاهد شهيد الهه عروجي،  در 17بهمن سال 60 دستگير شدند. از آنجا كه دژخيمان از اين دانشجوي بيدار دانشگاه ملي داغِ زيادي بر دل داشتند، هنگامي كه او را شكنجه ميكردند با حِقد و كين ميگفتند: «تو ميخواستي بهشتي را در هم بشكني، حالا ما تو را ميشكنيم.» اما بهمن استوار تا به آخر داغ تسليم شدن را بر دل آنان گذاشت.

او رو اونقدر شكنجه كرده بودند كه توان ايستادن نداشت و روي صندلي چرخدار مينشست. بدنش رو با اتوي داغ سوزونده بودند. وقتي تيربارونش كردن، خبر شهادتش رو از طريق تلفن به پدرش دادن و گفتن: “هفت ماه نگهش داشتيم، تا توبه كنه، ولي نكرد. آخرش كُشتيم.

قسمتي از وصيتنامة مجاهد شهيد بهمن جوادي اصل
«… از خداي بزرگ و پدر و مادر عزيزم و تمام بندگان صالح خدا و تاريخ ميخواهم كه از من راضي بوده و از گناهان انجام داده و يا كارهاي خيري كه توان انجام آنرا داشته ام و انجام نداده ام بگذرند. … از پدر و مادر، خواهران و همسر و پسرم و كل عزيزانم ميخواهم كه در كمال صبر و توكل به خدا اين مسئله را تحمل كنند و هرگز به درگاه خداي بزرگِ هميشه حاضر، ناشكري نكنند، همچنانكه من در اينجا ايمانم چند برابر شد…»

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر