۱۳۹۷ بهمن ۲۷, شنبه

مجاهد شهید مهران رشیدی پور


مشخصات مجاهد شهید مهران رشیدی پور
محل تولد: تهران
تحصیلات: دانشجو
سن: 26
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

مهران رشیدی‌پور، هنگامی‌که در اتریش تحصیل می کرد، به‌صف هواداران مجاهدین پیوست. از پایه‌گذاران و مسئولان انجمن دانشجویان مسلمان اتریش بود و تا سال63 در آن‌جا به فعالیتش ادامه داد. در تابستان64 در مقر مرکزی مجاهدین در پاریس، به‌عنوان یکی از کادرهای حفاظت محل اقامت رهبر مقاومت، مشغول به‌کار شد. 
پس‌از عزیمت رهبری مقاومت به‌جوار خاک میهن، مهران به منطقه رفت . مسئولیتهای مختلف به‌عهده گرفت و در ‌عملیات آفتاب و چلچراغ قهرمانانه جنگید. 
مایه‌گذاری در کار، فروتنی و تواضع، شادابی و روحیهٌ منعطف از ویژگیهایش بود. در آستانهٌ عملیات فروغ جاویدان، به یکانهای رزمی منتقل شد و با شوری زایدالوصف خود را برای این نبرد حماسی آماده کرد. مجاهد شهید مهران رشیدی‌پور یکی از حماسه‌آفرینان عملیات فروغ جاویدان بود و در نزدیکی اسلام آباد طی نبردی قهرمانانه به‌شهادت رسید. 
«…در لحظاتی که این کلمات را می‌نویسم، معنای واقعی زیبایی زندگی و داشتن امید به آینده‌یی بس روشن و تابناک را در فردای ایران آزادمان حس می‌کنم. نه تنها امید به آزادی کشورم ایران، بلکه امید و اطمینان به رسیدن به جامعه‌یی عاری از طبقات را نیز در حرکت این چند‌سالهٌ خودم در رابطه با سازمان مجاهدین خلق یافته‌ام. …ما با رزم خویش، با رزم بی‌امان و پرشور خویش، زیبایی زندگی را حس می‌کنیم و با شهادت خویش نیز درهای بزرگ دنیایی نو را می‌گشاییم و این‌جاست که باید بگویم، به‌واقع زندگی در رگ و پوست و خون این مجاهدین جریان دارد…». وصیت‌نامه ـ 21اسفند66

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر