۱۳۹۷ بهمن ۲۰, شنبه

مجاهد شهید محمد معینی


مشخصات مجاهد شهید محمد (افشین) معینی
محل تولد: تهران
شغل: دبیر - تحصيل: دانشجوي اقتصاد-دبیر
سن: 24
تحصیلات: دانشجوی اقتصاد 
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1360

مجاهد قهرمان محمد معینی متولد سال‌1336در تهران، پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال‌55 وارد دانشکدهٌ اقتصاد دانشگاه تهران شد. محمد از همان سال ها وارد فعالیتهای سیاسی و مبارزاتی گردید. وقتی وارد دانشگاه شد فعالیتهای سیاسیش را ارتقا داد و از سال‌57 در ارتباط با تشکیلات مجاهدین قرار گرفت.

او بلافاصله بعد از قیام بهمن57، در تشکیل انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین در دانشکدهٌ اقتصاد دانشگاه تهران نقش فعالی ایفا کرد و در اواسط سال58 به‌بخش انتظامات ستاد مرکزی مجاهدین انتقال یافت.

با تشکیل میلیشیا، مجاهد قهرمان محمد معینی در شمار نخستین فرماندهان میلیشیا در تهران قرار گرفت. بسیاری از رزمندگان میلیشیا و هواداران مجاهدین در تهران که طی آن سال ها در مراسم و سخنرانیهای مجاهدین حضور داشتند، فرمانده افشین را در مراسم و تظاهرات مختلف به‌یاد می‌آورند که با کفایت و شایستگی و تسلط بر‌صحنه، حفاظت و انتظامات مراسم را فرماندهی می‌کرد.

او از اواخر سال‌59 به بخش حفاظت سازمان منتقل گردید و با عشق و ایمان و جدیت و کوشش مضاعف وظایف انقلابیش را در این مسئولیت حساس به‌عهده گرفت. افشین از قهرمانان مجاهدی بود که در پایگاه سردار‌خیابانی عهده‌دار مسئولیت بود و سرانجام در رکاب اشرف و موسی تا آخرین نفس جنگید و جاودانه گردید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر