۱۳۹۸ تیر ۲۰, پنجشنبه

مجاهد شهید شهناز بهزادی


مشخصات مجاهد شهید شهناز بهزادی
محل تولد: تهران
شغل: معلم ، زبان دان
سن: 35
تحصیلات: فوق لیسانس انگلیسی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

شهناز بهزادی در سال 1358 با سازمان ماجهدین آشنا شد و از همان زمان به فعالیت پرداخت. او مدتی در انجمن معلمان فعالیت می کرد و سپس به بخش کارمندی منتقل شد.
پس از شروع مقاومت مسلحانه به فعالیت خود ادامه داد. خواهر کوچکترش، مجاهد شهید شیدا بهزادی، در همان زمان دستگیر شد و در آذرماه 60 توسط دژخیمان خمینی به جوخه تیرباران سپرده شد. در سال 61 شهناز برای وصل ارتباط با سازمان از ایران خارج شد. مدتی در اسپانیا در ارتباط با تشکل هواداران مجاهدین، مسئولیتهای مختلفی را به عهده گرفت. در سال 65 به منطقه مرزی انتقال یافت
با تشکیل ارتش آزادیبخش وارد یکانهای رزمی شد و برای شرکت در نبرد رودررو با دژخیمان خمینی سر از پا نمی شناخت. پیش از این در وصیت نامه اش نوشته بود:
«... وقتی یاد بدنهای زخم خورده و شکنجه شده خواهران و برادران می افتم و وقتی به یاد دریایی از خون بهترین فرزندان خلق که به دست این دژخیم به خاک و خون کشیده شده اند می افتم... حس می کنم آن آتشی که در دل «اشرف» در روزهای آخر شهادتش شعله ور شده بود، در دل من نیز زبانه می کشد...». وصیت نامه - 4فروردین 67
این «آتش شعله ور» در وجود شهناز، او را در صحنه نبرد فروغ جاویدان به رزمنده ای بی باک و پرشور تبدیل کرده بود. روز پنجشنبه، در چهارمین روز از نبردهای فروغ، شهناز دلیر پس از رزمی قهرمانانه در حوالی شهر اسلام آباد به شهادت رسید و خاک میهن را با خون خود رنگین ساخت.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر