۱۳۹۸ تیر ۱۲, چهارشنبه

مجاهد شهید میترا آریافر


مشخصات مجاهد شهید میترا آریافر
محل تولد: تهران
تحصیلات: لیسانس تکنولوژی شیمی
سن: ۲۷
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

میترا در سال ۶۰ با آرمانهای مجاهدین آشنا شد. در مرداد ۶۴ در ارتباط با سازمان قرار گرفت. در پاییز ۶۶ طی یک توطئه مشترک میان رژیم خمینی و دولت دست راستی وقت فرانسه، شماری از پناهندگان ایرانی از جمله میترا از سوی پلیس فرانسه دستگیر و به کشور آفریقایی گابن اخراج شدند. پناهندگان اخراج شده و شمار کثیری از ایرانیان آزاده و هواداران مقاومت در گابن و فرانسه و چند کشور دیگر برای مقابله با این  توطئه کثیف رژیم آخوندی دست به یک اعتصای غذای نامحدود زدند. میترا که در این اعتراض و مقاومت جانانه شرکت داشت، مانند دیگر یارانش تا به آخر ایستادگی کرد. به یمن همین مقاومتها بودکه این توطئه در هم شکسته شد و پناهندگان و مقاومت ایران به یک پیروزی بزرگ علیه رژیم خمینی دست یافتند.
میترا از پناهندگان اخراج شده ای بود که به پاریس بازگشت. او که سرفرازانه از این آزمایش بیرون آمد، جایش را در صفوف ارتش آزادیبخش می دید و برای پیوستن به آن مصرانه درخواست کرد. سرانجام قبل از فروغ جاویدان توانست به صفوف ارتش آزادیبخش بپیوندد.
از برجسته ترین ویژگیهای میترا انگیزه های بالا و صداقتش بود که توجه اطرافیانش را جلب می کرد. طی دوران کوتاهی که در ارتش آزادیبخش بود، با شور و انگیزه های انقلابی، خود را برای به دوش کشیدن مسئولیتهای مهمتر آماده کرد. میترا با تمام عشقی که به زیباییهای زندگی داشت، در حمایه فروغ جاویدان، جانش را فدیه رهایی و بهروزی خلق و میهنش نمود و در کهکشان شهیدان آزادی ایران جاودانه شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر