۱۳۹۸ مرداد ۹, چهارشنبه

مجاهد شهید احمد رزاقی


مشخصات مجاهد شهید احمد (محسن) رزاقی
محل تولد: تهران
شغل: ديپلم
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1367

مجاهد شهید احمد رزاقی (محسن) در سال 1341در منطقهٴ شمیران شمال تهران، در یک خانواده‌ی روشنفکر بدنیا آمد. پدرش ادیب و شاعر بود، که از این نظر خانوادهّ‌ی آنها مورد احترام مردم منطقه‌ی شمیران قرار داشتند. احمد تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه‌یی واقع در خیابان مقصود بیک گذراند. او یکی از دانش‌آموزان نمونه و ممتاز در همه‌ی رسته‌ها بود.
در سال 1355وارد دبیرستان خوارزمی شماره‌ی1شد. ورود احمد به دبیرستان و هم‌زمانی آن با فضای باز سیاسی در اواخر دیکتاتوری شاه، مسیر زندگی احمد را تغییر داد. احمد در این دوران بود که از طریق برادرانش با آرمانهای سازمان مجاهدین خلق آشنا شد و به این ترتیب عاشقانه در این مسیر به مجاهدت پرداخت. احمد از کودکی هم‌چون برادر بزرگترش «مهشید» یکی از بهترین فوتبالیست‌های منطقه‌ی شمیران بود. او به‌خاطر مدیریت و همچنین بازی زیبایش کاپیتان تیم فوتبال دبیرستان خوارزمی بود که در مسابقات آموزشگاهی منطقه‌ی شمال تهران همواره در رتبه‌های اول قرار داشت.
احمد پس از پیروزی انقلاب به همراه تنی چند از هواداران سازمان در دبیرستان خوارزمی درارتباط با بخش دانش‌آموزی سازمان، انجمن دانش‌آموزان مسلمان خوارزمی را تأسیس کردند. او توانست بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستان را جذب سازمان نماید. احمد به‌دلیل شناخته شدگی در همان روزهای نخست پس از سی خرداد 60در خیابان مورد شناسایی پاسداران کمیته‌ی سعد‌آباد قرار گرفت و دستگیر گردید. او را به سرعت به زندان اوین منتقل کرده و به زیر شکنجه کشاندند اما او قهرمانانه مقاومت کرد و هیچ اطلاعاتی به دشمن نداد.
احمد پس از طی مراحل بازجویی در بی‌دادگاه رژیم آخوندی به 15سال زندان محکوم گردید. او در زندان به یکی از شاخصهای مقاومت و روحیه جنگنده تبدیل شد به‌نحوی که هم‌رزمانش در زندان او را «احمد سرخه» صدا می‌کردند که اشاره‌یی به «سرخ» بودن وی نزد بازجویان و زندانبانان بود. احمد دوران زندان خود را در زندانهای قزلحصار، گوهردشت و اوین گذراند و از معدود کسانی بود که در سال 65به‌صورت علنی از مواضع سازمان دفاع کرد.
به همین دلیل هم همواره او را در زندان تحت فشار قرار می‌دادند. سرانجام احمد قهرمان در مرداد 1367در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در زندان اوین همراه با برادر قهرمانش مهشید رزاقی (حسین) با برافراشتن پرچم «حداکثر تهاجم» بر طناب دار بوسه زد و به‌شهادت رسید.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد



با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر