۱۳۹۸ مرداد ۵, شنبه

مجاهد شهید محمد سلیمی‌طاری


مشخصات مجاهد شهید محمد سلیمی‌طاری
محل تولد: تهران
شغل: دبير
سن: 33
تحصیلات: دانشجو 
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

محمد سلیمی‌طاری از سال57 با مجاهدین آشنا شد و از سال58 از طریق انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تهران، فعالیت خود را آغاز کرد. در همان سال اقدام به تأسیس انجمن دانشجویان هنرسرای فنی تهران کرد. در تأسیس انجمنهای دانشجویان مسلمان، هوادار مجاهدین نقش فعال داشت و از اعضای شورای آن بود.
در مقطع 30خرداد60 سرشاخهٌ بخش محلات بود که مسئولیت تهیهٌ سلاح و امکانات را به‌عهده داشت.در زمستان سال60 در بخش نظامی غرب تهران فعالیت می‌کرد.او دراین مرحله توانست چند عمل نظامی موفق از جمله مصادرهٌ انقلابی یک بانک و مرکز چپاول رژیم در خیابان بهار تهران را انجام دهد. هم چنین او در اوج پاکبازی داوطلب عملیات انتحاری بر روی لاجوردی دژخیم گردید. 
محمد خود پیگیرانه این طرح را دنبال می‌کرد و کلیه مقدمات آن را فراهم کرد. اما در روز انجام عملیات به علت حاضر نشدن لاجوردی جلاد بر سر قرار عملیات منتفی شد. ‌برای مدتی رابطه‌اش با سازمان قطع شد. تنها از طریق رادیو صدای مجاهد در جریان اخبار سازمان قرار می‌گرفت. با به‌کار بستن رهنمودهای آن توانست رابطه‌اش را دوباره وصل کند و در تیرماه62 راهی منطقه شد.
مجاهد شهید محمد سلیمی‌طاری، کادر ارزنده‌یی بود که همواره پابه‌پای تحولات سازمان به پیش می‌رفت و در مدار جدید و بالاتری مسئولیت می‌پذیرفت. در پرتو انقلاب ایدئولوژیک و پیام رهائیبخش آن، او نیز هم‌چون دیگر مجاهدان پا به عرصهٌ تازه‌یی در نبرد تمام‌عیار با خمینی جلاد گذاشت.اوج شکوفایی او در نبردهای آزادیبخش بود و سرانجام در بلندترین فراز زندگیش در حماسهٌ کبیر فروغ جاویدان به کهکشان جاودانه‌فروغها پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر